254986

Дистанційне навчання - нова інтегральна форма навчання, що вбирає в себе кращі риси традиційних форм – денного, заочного, екстернату. Ця форма навчання використовує ідею безвідривного обслуговування учнів, чим і пояснюється її активне поширення у всьому світі взагалі, а також її обов'язкове використовування зараз у всьому світі в умовах пандемії короновірусу COVID – 19 та карантину. Вона базується на відкритому навчанні з використанням сучасних телекомунікацій для спілкування: «учень – викладач», «учень – учень», «учень – інформація» в інформаційному просторі.

Дистанційне навчання звичайно не замінює очні заняття та спілкування, суттєво доповнює їх. Після введення елементів дистанційного навчання можна залучати дітей до проектів з використанням дистанційної освіти. Поступове створення мотиваційного поля до дистанційної освіти учнів може створити передумови ефективного дистанційного навчання.
Завдання дистанційного навчання мають бути не дуже важкими і не дуже легкими – це сприяє виявивленню мотиву досягнення співвідношення результату виконання зі своїми здібностями).
Велике начення в створенні позитивної мотивації грає можливість управління процесом пізнавальної діяльності. Кожному учню подобається, коли він не просто прочитує інформацію з комп'ютера або підручника, а вимушений шукати найбільш значиму її частину.
В цілому використання дистанційного навчання повинно бути вмотивованим освітнім процесом, його побудовою, цілями та кінцевими результатами. Сучасні діти проводять за комп'ютером велику кількість часу, проте не всі розуміють як використовувати його задля розвитку своїх здібностей. Тому необхідно використовувати прості мотиви досягнення та успіху для залучення підлітків до навчальної діяльності, оскільки саме вони забезпечують таке явище як мотивація навчальної діяльності.
Перед викладачем постає важлива задача - залучити учнів до процесу навчання, принаймні, увімкнути комп'ютер, зайти на потрібний Інтернет – ресурс і лише у такому разі можна переходити до наступних етапів навчання. Інколи навіть цей крок є складним для сучасних учнів, але ми обговорюємо ті випадки, коли дитина має не лише словесне бажання, а й робить принаймні перші кроки, без яких неможливо долучитися до інтерент освіти.
Мотивація до дистанційного навчання повинна бути орієнтована на активну діяльність слухачів, сприяючи появі позитивних емоцій — тоді підтримується мотивація слухача і викладача, а обсяг і міцність отриманих знань досягає максимального рівня. Зростання кількості стимулів для прояву різних емоцій збільшує ефективність навчання.
Окрім того, слід пам'ятати – використання інтернет–технологій у навчанні вже саме по собі активізує мотивацію, додаючи до роботи учня дослідницького аспекту, сприяє подоланню психологічних бар'єрів при засвоєнні комп'ютерних технологій.

На фотосвітлинах - "будні" дистанційного навчання в нашому освітньому закладі

изображение viber 2020-05-26 16-34-12